We gaan verhuizen

Meer Info: www.hanzewerk.nl/verhuizen

Op zoek naar een passende baan?

Hoe maak je een CV?

Wat is nu eigenlijk een CV?
Een Curriculum Vitae betekent letterlijk 'de loop van het leven', en is een overzicht die gebruikt wordt bij het presenteren van jezelf op werkgebied.
Je CV is document waarin beschreven staat wat je gedaan hebt op het gebied van scholing en werk. Daarnaast vermeld je je persoonsgegevens. Tot slot is er ook ruimte om iets meer over jezelf te vertellen, bijvoorbeeld je hobby’s of karaktereigenschappen.

Een "CV" is de reclamefolder waarmee je jezelf verkoopt bij de werkgever.

Stap 1. Wie ben je?
Een goed CV begint met je persoonsgegevens. Denk hierbij aan je volledige naam, adresgegevens, telefoonnummer en e-mailadres, geslacht, nationaliteit. Het kan voor een werkgever interessant zijn om toe voegen of je beschikt over een rijbewijs en wat je vervoersmiddel is.

Voorbeeld
- Naam: Voornaam & Achternaam
- Adres: Florijnstraat 60
- Postcode & woonplaats: Lelystad
- Geboortedatum: 1 oktober 2012
- Geslacht: Man
- Telefoon: 0320-224444
- E-mail: ikzoekwerk@hanzewerk.nl


Stap 2. Werkervaring
Bij het opschrijven van je werkervaring begin je altijd met je laatste ervaring. Je vernoemd hierbij de naam van het bedrijf en je functietitel.
Je verteld hier van wanneer tot wanneer je bij dit bedrijf gewerkt hebt en wat je taken waren. Bijvoorbeeld:

Oktober 2012 – Heden Hanzewerk Intermediair B.V – Arbeidsbemiddelaar
Verantwoordelijk voor het voeren van intakegesprekken, plaatsen van uitzendkrachten,
urenbriefjes verwerken, telefoon en email afhandeling.


Belangrijk is dat direct duidelijk is welke taken jij ervaring mee hebt!

Stap 3. Opleiding & cursussen
Net als bij het opschrijven van je werkervaring, kun je dit ook doen met de opleidingen en cursussen die je gevolgd hebt. Vertel hierbij welke opleiding je gevolgd hebt en waar je dit hebt gedaan.
(naam van de school/ instituut) Vertel ook van wanneer tot wanneer je deze opleiding of cursus hebt gevolgd.

Stap 4. De extra’s
Wil je graag nog meer dingen prijsgeven waardoor de lezer een nog betere indruk van jou als sollicitant kan krijgen dan kun je op je CV nog extra punten vermelden,
bijvoorbeeld je karakter eigenschappen, je computervaardigheden, de talen je die spreekt.